TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

onsdag 9. april 2014

En smart ting

Holder på å rein skjære blokker. Ble så fustrert for uansett hvor hardt jeg holdt linjalen forskjøv den seg når jeg skulle skjære.
Tenke, tenke, tenke ----hva hvis jeg taper fast noe under så linjale blir litt høyere der det ikke er stoff.
Fant frem en binders og litt tape.Vips så ble det enklere. Kunne jo kjøpt en linjal på 3" men en kan jo ikke ha linjaler i alle størrelser heller. Linjalen vippet når jeg skar, derfor måtte jeg ha biners, ente med 3 stk. Da ble alt så mye bedre.
Vil dele dette med dere, det er vel flere som har slitt med det samme. Men noen har kansje gjort dette før.

Det var bare dette jeg ville dele i dag.
Hilde

PS noen har kanskje ett tips på hvordan sy slike blokker uten å måtte rein skjære etterpå, det er jo litt kjedelig.

3 kommentarer:

  1. Problemer er utfordringer som må løses!
    Jeg kjøpte en klar "plast" på årsmøtehelga forleden. Invisible grip, eller noe sånt, heter den. Rullen rakk til flere linjaler, og virker til å være effektiv.

    SvarSlett
  2. Jeg har også noen sånne 'lapper' jeg har kjøpt i quiltebutikk - til å lime på linjalene. Det er en god hjelp, så det ikke sklir så mye.

    SvarSlett
  3. Kjekt at ikke linjalen glir ja - litt avhengig av at de blir like ;-)
    God påske

    SvarSlett

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde