TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

tirsdag 12. februar 2013

Tepper som varmer

I dag har quiltelaget mellomtreff der vi skal sy til tepper som varmer. Jeg har fant frem 2,5" strimler fra ett bytte + noen som jeg skar til ett prosjekt som jeg har glemt hva var..............
Kjekt å finne alt ferdig skåret til det jeg har tenkt. I går og i dag har jeg sydd strimlene sammen. I dag ser de slik ut


Det blir så lett tvinn når en har slike laaaaaange strimler da jeg fant ut at jeg skulle rulle de sammen rett mot rett. Måtte bare finne mitten først, synes jeg fant en lur løsning på det problemmet. Satt endene sammen med en sikkerhetsnål festet en saks i for å ha tyngde. Stod på toppen av trappa og firte ned strimlen. Da hadde jeg plutselig mitten der, så det var bare å lage en fin rull.
Dette blir å slå flere fluer i ett smekk, tepper som varmer får ett nytt bidrag, jeg luker bort en ufo, jeg koser meg.
Bedre kan det vel ikke bli.

Ha en fin uke alle sammen
Hilde


5 kommentarer:

  1. Smart løsning Hilde :-)
    Lykke til på mellomtreffet og gleder meg til å se alle de flotte teppene !

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å lage noe for andre, og samtidig bli ferdig med ufo'er og får brukt kreativiteten sin! Ha en fin kveld, Hilde ;)

    SvarSlett
  3. Det varen god idé! Lykke til med syingen;)

    SvarSlett
  4. Så flinke dere er som får til egne treff for å sy til syke barn! Kjekt å sy sammen strimlene, og du har tydeligvis mange meter! Gleder meg til å se teppene dere lager, regner med de kommer på bloggen......

    SvarSlett
  5. Smart løsning. Gleder meg til å se teppet ferdig, ser lekre stoffer der! :) Kos deg med syinga.

    SvarSlett

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde