TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

søndag 16. september 2012

Stoff trykk

På tirsdag kosa jeg meg med å trykke på stoff. Vi hadde ett mellomtreff i quiltelaget med stoff trykk og micro farging på programmet. Vi var 5 forventningsfulle jenter som møtte opp med åpne sinn og lærevillige hjerner. Merete V var en flott og tålmodig læremester.



 
Dette overgikk alt jeg hadde forventet, så utrolig moro og lærerikt.
 
 Vi laget egene trykk motiv av tau og plankebit. Klippet ut av vingummi huff nei vi brukte mosegummi (jeg sier bestandig feil) og pleksigalss. Jeg synes pleksiglass var best egentlig. Da malte jeg på glasset i forskjellige snirkler som så ble trykket på stoffet.
 Her ser dere det jeg trykket på en kveld, det turkise helt til venstre er farget i mocron etter at jeg hadde trykket det svarte.
Så nå har jeg flere trykke planer, vi får se når det blir.
Må jo først få ferdig litt ufo sying +++

Nå er det straks fårikål middag, har gledet meg i over en uke. 

Ha en fin søndag videre.

Quilte  klem fra Hilde


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde