TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

onsdag 29. august 2012

Dette er til minste jenta

på 17 år som hadde førsteskoledag på Pequea Vally high school på mandag. Hun er utvekslings student som tar andre året på videregående i usa. Hun er blitt storesøster til 4 jenter som er mellom 9 og 14 år. Dette vil bli ett annerledes år for henne. Gå fra å være miste jenta her hos oss til store søster i usa. Hun bor i ett område med veldig mange amish, men disse har jo egene skoler. Da søsteren hennes var utvekslings student i samme område så vi noen bilder derifra. Hun trodde amish barna hadde kledd seg for å gå på karneval. Men da vi var der så vi jo mange som var kledd slik.
Før hun dro ville jo jeg gjerne sy noe til henne( hun liker stort sett ikke det jeg syr) Så da hun var på intervju på den amerikanske ambasaden i Oslo fikk jeg lurt henne inn på Striestua. Der valgte hun ut det blå stoffet.

Resten hadde jeg pussig nok hjemme...............

Hun ble fornøyd med disse, men en reise mappe jeg sydde ville hun ikke ha med seg, så den blir min....
Var på jakt etter en knapp eller noe til reisemappa da jeg fant metall skilt til å sy på. Der var det mange fine setninger. Men denne måtte jo bare på sminkepungen til hun som skulle være borte i 10 mnd.

Quilte hilsen fra Hilde


3 kommentarer:

  1. Den hälsningen kommer nog väl till pass då hon får en släng av hemlängtan framöver.
    Fina nessar.

    SvarSlett
  2. Dette må jo være en super hjemme-laga-ting å ta med seg til det store utland. Synes det er ei tøff jente som reiser ut i verden og opplever nye kulturer. Ønsker henne lykke til :-)

    SvarSlett

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde